Zelf meer bereiken

Als een klant niet (op tijd) betaalt is dat natuurlijk vervelend, maar het is niet altijd nodig om direct een deurwaarder of een incassobureau in te schakelen. Vaak is een milde schriftelijke of telefonische betalingsherinnering al genoeg om een klant alsnog te laten betalen. Door niet te lang te wachten met het sturen van een eerste herinnering laat u uw klanten merken dat u uw debiteurenbeheer goed op orde heeft. Als u veel facturen verstuurt kan Van Es u helpen bij het efficiënt en effectief inrichten van uw facturatiesysteem of zelfs uw gehele debiteurenbeheer overnemen.

Het is gebruikelijk dat bedrijven of instellingen, voordat ze een deurwaarder of incassobureau inschakelen, nog een laatste waarschuwingsbrief sturen. In die brief wordt gewaarschuwd voor bijkomende incassokosten. Heeft u zo’n waarschuwingsbrief ontvangen en lukt het u niet om te betalen? Probeer dan betalingsafspraken te maken met het bedrijf of de instelling bij wie u een schuld heeft. Zo voorkomt u extra kosten.